Omnisportvereniging Hirundo Lage Zwaluwe

Tafeltennis

WELKOM

Tafeltennis is een sport die al sinds het einde van de 19e eeuw gespeeld wordt. In eerste instantie als “sociaal verzetje”, maar later ook als wedstrijdsport. Tot op de dag van vandaag zie we deze tendens. Iedereen heeft als weleens gepingpongd: bijvoorbeeld op school of op de camping.

Wat velen niet weten is dat het als wedstrijdsport hoge lichamelijke en mentale eisen stelt. Het is een snelle sport, die veel reactievermogen vraagt. Maar daarnaast is ook de concentratie van hoog belang. Tafeltennis kan tot op hoge leeftijd gespeeld worden en is nauwelijks blessure gevoelig.

Direct bij de oprichting van sv Hirundo in 1972 werd er een afdeling tafeltennis opgericht. Al jaren nemen we met meerdere teams deel aan de Baronie competitie. Gezelligheid en sportiviteit staan bij ons voorop.

Wil je ook eens kijken of tafeltennis iets voor jou is? Je bent van harte welkom om op vrijdagavond een keertje mee te komen trainen. We trainen vanaf 20.00 uur.

Sportieve groet,
bestuur afdeling tafeltennis